اخذ گواهینامه ایزو شرکت مودی اینترنشنال ایران

اخذ گواهینامه ایزو شرکت مودی اینترنشنال ایران

ایزو (ISO) مخفف عبارت International Organization for Standardization به معنای سازمان بین المللی استاندارد است. گواهی ایزو نیز گواهینامه‌ای است که در پی رعایت اصول و ضوابط تعیین شده از سمت سازمان استاندارد جهانی در سازمان‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی به آنها اعطا می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد به دلیل بین‌المللی بودن این مدرک اخذ آن نیازمند طی پروسه طولانی است که این پروسه طولانی ممکن است باعث ایجاد اخلال در کار واحد مذکور شود، به خصوص اگر مدیران این واحد نیاز به اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصه و یا انجام امور این چنینی داشته باشند. 

 

امروزه شرکت‌هایی در این زمینه فعالیت دارند که مدیران واحد های تولیدی و خدماتی مختلف به هنگام نیاز  قادر به اخذ گواهینامه ISO از آنها هستند، شرکت مودی اینترنشنال ایران یکی از شرکت‌های مذکور است.

 


دریافت گواهینامه ایزو معتبر و سریع

انواع گواهینامه ایزو


گواهی‌نامه‌های ایزو تمام زمینه‌ها را در بر می‌گیرند به همین دلیل با تعداد و تنوع بسیار بالا به واحدهای مرتبط که تمام ضوابط را رعایت کرده باشند اعطا می‌شوند، اما در حالت کلی استانداردهای مهم ایزو عبارتند از:

 

  • ایزو 9001  (مدیریت کیفیت)

این گواهی استاندارد به یک محصول مشخص داده نمی‌شود بلکه به کل واحد تولیدی یا خدماتی اعطا می‌شود و مراحل تولید کالا یا مراحل ارائه خدمات را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد.

  • ایزو 14001 (حفظ محیط زیست)

این استاندارد به سازمان‌هایی داده می‌شود که تمام مواد، مراحل، محصول نهایی تولیدی و به طور کلی تمام فعالیت آنها در جهت حفظ محیط زیست باشد.

  • ایزو 22000 (سلامت مواد غذایی)

بر طبق این استاندارد و گواهینامه، سازمان تولید مواد غذایی موظف به تولید مواد سالم و ایمن است، این گواهینامه باعث می‌شود افراد به هنگام خرید ماده غذایی مذکور از ایمن و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

  • ایزو OHSAS 1800 (بهداشت و ایمنی کارکنان)

بر طبق این گواهی واحد مذکور و مدیران آن موظف هستند ایمنی و بهداشت کارکنان را تامین کنند و محیطی سالم و ایمن از هر نظر برای فعالیت تمام پرسنل خود فراهم کنند.

  • ایزو 50001 (سیستم مدیریت انرژی)

استانداردهای ایزو 50001 تمام الزامات بهبود سیستم انرژی را در بر می¬گیرند و هدف از آنها توانمند سازی گروه های تولیدی و خدماتی در جهت استفاده بهینه از انرژی است.
و بسیاری گواهی دیگر که هر یک از آنها به حیطه ای خاص مربوط می‌شود، به هنگام مشورت با کارشناسان مودی اینترنشنال ایران می‌توانید از ایشان جویا شوید که کدام گواهینامه و کدام استانداردها واحد و فعالیت شما را شامل می‌شود.


مراحل اخذ گواهینامه ایزو


برای اخذ گواهینامه ایزو باید مراحلی طی شود اما نکته ای که وجود دارد این است که، در صورتی که شما قصد همکاری با شرکت مودی اینترنشنال را داشته باشید بیشتر مراحل توسط کارشناسان این شرکت بین المللی انجام می‌شود.


به طور کلی این مراحل عبارتند از:

 

  •  آماده سازی واحد تولیدی یا خدماتی برای اخذ گواهینامه ایزو
  •  تعیین و انتخاب یک مرجع معتبر جهت اخذ گواهینامه ایزو فوری از ایشان (مرجع CB که تحت نظارت و اعتبار دهی مرجع معتبر دیگر AB فعالیت داشته باشد)
  •  آموزش کارکنان و پرسنل مجموعه
  • تدوین مستندات و استانداردهایی که جهت اخذ گواهینامه ایزو فوری باید در کل مجموعه رعایت شوند
  • رعایت و اعمال مستندات تدوین شده در تمام بخش های مجموعه
  • بازدید کارشناسان مراجع صدور گواهینامه ایزو (CB) از مجموعه
  • در صورت دارا بودن تمام شرایط و مطابقت با استاندارد ها گواهینامه ایزو صادر می‌شود

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

مزایای اخذ گواهینامه ایزو


مهمترین مزیتی که گواهینامه ایزو برای شما و مجموعه‌تان دارد این است که پس از اخذ این گواهینامه نام مجموعه شما در رتبه بندی جهانی جای می‌گیرد و همین امر تلاش مضاعف شما در جهت بهبود کیفیت را به دنبال خواهد داشت. 


سایر مزایای گواهینامه ایزو عبارتند از:

 

  • افزایش تقاضای خرید محصول و کالای شما و همچنین دریافت خدمات از سازمان شما
  • امکان فروش کالا و محصول در بازار بین المللی
  • تبدیل نام تجاری محصول شما به یک برند 
  • امکان شرکت در مناقصات بزرگ و بین المللی 

و بسیاری مزیت دیگر که همین موارد گفته شده کافیست تا شما در جهت اخذ گواهینامه ایزو فوری اقدام نمایید.


جمع بندی


در صورت نداشتن اطلاعات در زمینه استانداردهای ایزو و نحوه اخذ گواهینامه ایزو فوری ممکن است مراحل ذکر شده را به صورت صحیح انجام ندهید و همین مسئله سبب شود بازرسان شما را فاقد صلاحیت دریافت گواهینامه ایزو بدانند.


پس اگر به دنبال اخذ گواهینامه ایزو فوری هستید اما به دلیل طولانی بودن و دشوار بودن پروسه اخذ آن، و یا نداشتن اطلاعات کافی درباره انواع استانداردها و گواهینامه‌های ایزو از انجام این کار صرف نظر کرده اید می‌توانید همین حالا با کارشناسان شرکت مودی اینترنشنال ایران تماس حاصل فرمایید تا ایشان پس از دریافت اطلاعات شما اقدامات لازم را برای صدور فوری گواهینامه ایزو انجام دهند.
 

اخذ فوری گواهینامه ISO – شرکت مودی اینترنشنال ایران