تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تغییر جهان

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تغییر جهان

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تغییر جهانبیایید کارمان را با بررسی تغییرات آب و هوا و اقلیم شروع کنیم. حتما از خود می پرسید که تغییرات اقلیمی چیست؟ و یا اینکه چه تاثیری بر روی دنیا دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که دمای کره زمین به صورت کلی تغییر پیدا کند، تغییرات آب و هوایی رخ می دهد. تغییرات آب و هوایی مسئله مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.


اخبار جعلی که امروزه کار دانشمندان و دنیای علم را سخت تر کرده اند، باید از بین بروند. این اخبار میتوانند جلوی علم را برای حل مشکلات کلیدی همچون نحوه از بین بردن پاندمی کووید 19 یا از بین بردن  گرمای جهانی بگیرند. جامعه جهانی امروزه فهمیده است که چه چیزی برای بشریت بهتر است. استاندارد های مردم عادی، توانسته است تا وضعیت را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. حال گزارش خطرات جهانی در سال 2022، در 17 امین گزارش خود رهبران جهان را ترغیب کرده اند که دست در دست هم، نسبت به حل مشکلات اقتصادی و محیط زیستی اقدام کنند.

 

 

در یک موقعیت به این صورت، ISO می تواند یک نقش مهم را بازی کند. این نقش مهم، تامین کردن یک منبع غنی از اطلاعات افراد متخصص در سراسر جهان است. افراد متخصص همواره باید بر سر درست بودن اخبار یا یاد دادن اطلاعات به مردم دردسر داشته باشند. ISO می تواند یک منبع متمرکز و آسان را در اختیار همه افراد متخصص قرار دهد. تغییرات آب و هوایی به هوشیاری بالایی نیاز دارند. تاثیرات جهانی این مشکل باید هوشیاری مردم را بیدار کند. در همین حین، باید حس درونی مردم برای همکاری سریع تر و قوی تر را تحریک نماید. این کار باعث می شود تا با این مشکل مقابله کنیم.

اعلامیه تغییرات آب و هوا در لندن


اعلامیه لندن، نشان دهنده اقدام تاریخی ISO برای مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از استاندارد ها می باشد. نقش حیاتی برای ایستادن در این زمینه توسط رهبران G20 و COP26 و ISO برجسته شد. حال ISO آماده است تا حرف های خود را به واقعیت تبدیل کند. استاندارد های ISO به رهبران، شرکت ها و تیم ها کمک می کند تا خیلی سریع تر گرمای جهانی را از بین ببرند. تغییرات آب و هوای می تواند با تغییر میزان گاز گلخانه ای و مدیریت درست محیط زیست از بین برود. تغییرات آب و هوایی مشکل کوچکی نیست که بتوانیم خیلی راحت چشممان را بر روی آن ببندیم.
 

 

استاندارد های جهانی به ما کمک می کنند تا میزان دقیقا رد پای کربن را مشاهده کنیم. این استاندارد ها برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی طراحی شده اند. آنها باعث میشوند تا میزان دقیق کربن مصرف شده هر چیزی از مسافران زمینی تا ماشین های گازی را محاسبه شود. همچنین این استاندارد که به کشور ها کمک می کنند تا ماشین ها و وسایل خاصی را تولید کنند. این وسایل به گونه ای طراحی می شوند تا ماشین ها و صنایع، برای محیط زیست ضرر خاصی نداشته باشند. بدون استاندارد های به زور و درست، کشور ها نمی توانند تصمیم درست را بگیرند. در نتیجه، آنها نمی توانند به آن چیزی که ضروری است دست یابند. پس، داشتن استاندارد های جهانی یک امر به شدت مهم به حساب می آید.


حمایت ISO برای تغییرات آب و هوایی


برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی، ISO متعهد شده است تا از دست آورد های موفق قرارداد پاریس حمایت کند. برای رسیدن به این هدف، مهم ترین مسئله ای که باید به آن توجه شود مربوط به نوع استاندارد است. استاندارد ها نباید فقط برای تجار و افراد صاحب قدرت تعیین شوند. بلکه این استاندارد ها باید برای افراد عادی جامعه و افراد معمولی هم تعیین شوند. همه افرادی که به هر نحوی بر روی تغییرات آب و هوایی موثر هستند، باید درون این استاندارد ها شریک باشند.


شروع یک اقدام توانمند


برای جلوگیری از تغییرات آب و هوا، استاندارد های ایزو می توانند دو ویژگی اصلی داشته باشند. آنها به علاوه دارا بودن راه حل های به شدت قوی و قدرتمند، می توانند برای صنایع و دولت ها یک مسیر راه روشن را طراحی کنند. همچنین، این قوانین باعث می شوند تا دولت ها به راه مناسبی برای از بین بردن تغییرات آب و هوا دسترسی پیدا کنند.